• V tomto mesiaci si pripomíname dôležitosť ochrany našej planéty Zem. Jednou z aktivít, ktorou sme si aj my pripomenuli potrebu ochraňovať našu planétu, bola exkurzia v ENVIROCENTRE Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, uskutočnená 25. 04. 2024.
      • Veľkonočné prázdniny

• Vážení rodičia, milí žiaci,
        prajeme Vám krásne a pokojné veľkonočné prázdniny, ktoré sú od 28. marca 2024 do 02. apríla 2024.
        Oddýchnite si a načerpajte síl.
        V škole sa opäť vidíme 3. apríla 2024.
        • Tri roky snahy skrášliť a skvalitniť naše životné prostredie. Tri roky uskutočňovania množstva zaujímavých podujatí pre žiakov – praktických aj výchovno-vzdelávacích. Tri roky snahy zmeniť niečo v nás k lepšiemu, prehĺbiť naše environmentálne cítenie, lebo len keď zmeníme sami seba, môžeme zmeniť aj svoje okolie, rodiny, ...
          • Oslávili sme spolu 60. školský rok v živote našej školy

• 22. 06. 2023 sme si spolu s priateľmi, učiteľmi, žiakmi, predstaviteľmi obce a ostatnými milými hosťami pripomenuli výročie založenia našej školy.
            • Podarilo sa nám obhájiť certifikát Zelenej školy

• Naša snaha pomôcť planéte hoci na malom území zvanom Cabaj-Čápor nezostala bez povšimnutia hodnotiacej komisie Zelenej školy. Podarilo sa nám opäť získať certifikát Zelenej školy. Všetci sa z toho veľmi tešíme a už teraz premýšľame ako byť ešte lepší a čo urobiť preto, aby sa nám na planéte žilo lepšie a zdravšie.
              • Novinky

• Trnava – slovenský Rím

•    Konečne bol piatok, 23. 06. 2023, deň nášho koncoročného triedneho výletu. Tento rok sme sa vybrali do Trnavy. Odviezli sme sa na vlaku, pre niektorých z nás to bolo po prvýkrát. A dobrodružstvo mohlo začať. Prešli sme cez krásne historické centrum, odvážni vystúpili na renesančnú Mestskú vežu, z ktorej nás očaril krásny výhľad na mesto, ale i na trnavskú rovinu, či Malé Karpaty. Počas celého túlania sa po meste sme mali výklad z histórie Trnavy. Dozvedeli sme sa o legende  o majstrovi Jakubovi, ktorý postavil Mestskú vežu, prečo sa Trnava nazýva slovenský Rím, ale aj o mestskom opevnení. Pri počítaní schodov do veže, malo ich byť 143, sme sa nezhodli, záhada, či? Po krásnej prehliadke mesta nás čakal chutný obed a nakupovanie v nákupnom centre City Aréna. Plní zážitkov sme sa vrátili domov. O rok sa tešíme na ďalšie mesto, ktoré nám odhalí svoje tajomstvo.

Žiaci V.A, VI.A, VII.A

• Jubilejný školský rok

• Školský rok 2022/2023 je pre našu školu jubilejný – šesťdesiaty v jej živote. Zdanlivo krátka veta, ukrývajúca však kus života nielen žiakov a pracovníkov školy, ale aj našich priaznivcov i podporovateľov. Steny našej školy toho veľa počuli a videli. V ich spomienkach  je ukryté nespočetné množstvo  životných príbehov, udalostí, zážitkov i nádejí.

60-te jubileum sme si pripomenuli slávnostnou akadémiou 22. júna 2023 o 14.00 hod, ktorá sa konala v Kultúrnom dome Cabaj-Čápor.

Na úvod privítala pani riaditeľka PaedDr. Darina Vargová všetkých prítomných hostí. Vo svojom príhovore spomenula významné udalosti zo života školy, poďakovala minulým i súčasným zamestnancom za obetavú prácu,  priaznivcom, podporovateľom za dlhoročnú ústretovú  spoluprácu. Pán starosta Ing. Pavol Lehoťák odovzdal do jej rúk ďakovný list  starostu obce pre Základnú školu Jána Domastu za dlhoročnú obetavú pedagogickú činnosť a aktívny prístup k inováciám v oblasti výchovy a vzdelávania žiakov školy. Ďakujeme mu za to. I takéto morálne ocenenie vleje učiteľom pocit zadosťučinenia, že ich námaha a vynaložená práca nie je zbytočná.

Všetkých prítomných potom čakal veľmi pekný a pútavý program, ktorým pani učiteľky a žiaci preukázali svoj zápal a šikovnosť. Priblížili  život a dielo Jána Domastu, súčasné dianie v škole, striedali sa  tance, piesne, básne, hra na akordeón v podaní Damiana Lenčéša, dokonca i víťazná zostava majsterky Slovenska v karate kata Šarlotky Ďurišovej. Celým programom ako profesionálna moderátorka sprevádzala divákov deviatačka Ela Pečimúthová, ktorá doplnila program  spevom ľudových piesní i prednesom prózy. Bolo na čo pozerať.

Veríme, že prítomní hostia neľutovali čas strávený s nami. Všetkým ďakujeme za to, že si prišli s nami zaspomínať na časy minulé. Sme hrdí na našu školu, ktorá sa môže chváliť  množstvom dobre vychovaných a vzdelaných žiakov. Prajeme jej ešte dlhé roky existencie, veľa zanietených učiteľov a žiakov túžiacich po vzdelaní.

• Návšteva Národnej rady SR za odmenu

• Dňa 19. 06. 2023 sa žiaci našej školy vďaka pánovi starostovi Ing. Lehoťákovi a OZ pri ZŠ Jána Domastu zúčastnili exkurzie v Národnej rade SR. Pre deviatakov to bola rozlúčková exkurzia, keďže onedlho sa stanú študentmi svojich vysnívaných stredných škôl a pre žiakov nižších ročníkov to bola odmena za ich výborný prospech a reprezentáciu školy.

Naša prvá cesta v Bratislave viedla na Bratislavský hrad, kde sme sa poprechádzali a žiaci sa dozvedeli niečo o histórii hradu. Potom  sme už išli rovno do NR SR, kde nás privítal pán Adamišin z  odboru komunikácie s médiami a verejnosťou kancelárie Národnej rady SR, ktorý nás sprevádzal počas prehliadky. Jeho rozprávanie bolo veľmi pútavé a žiaci sa dozvedeli nové a zaujímavé informácie o NR SR. Naši žiaci sa nedali zahanbiť a vedeli odpovedať na všetky jeho otázky a takisto sa aj veľa pýtali a diskutovali s p. Mišíkom o fungovaní nášho parlamentu, sediac v rokovacej miestnosti. Po návšteve parlamentu sme sa prešli okolo Grasalkovičovho paláca, miesta, kde sídli pani prezidentka. Bodkou za naším výletom bola návšteva OC AVION.

• Exkurzia do vivária

• Dňa 6.6.2023 sme sa so žiakmi 7. A triedy vybrali upevniť si a načerpať nové informácie o plazoch do Univerzitného vivária v Nitre. Predpoveď počasia síce nebola veľmi optimistická, ale nakoniec sme ani nezmokli. A čo zaujalo žiakov? Veď nech povedia sami:

Kevin: „Najviac sa mi páčil samec korytnačky ostrohatej – Vinco. Má už okolo 50 rokov.“

Majka: „Zaujímajú ma hady, dozvedela som sa veľa o ich chove. Napríklad, že pytóny sa živia najskôr hmyzom, neskôr myšami a potkanmi.“

Lukáš: „Páčil sa mi krokodíl. Ten druh, ktorý tu chovajú, vo voľnej prírode vymiera, preto sa ho pokúšajú zachrániť a potomkov krokodílov chovaných v zajatí vypustia neskôr do voľnej prírody.“

Matúš: „Dozvedel som sa, že hady môžu mať rozličné farby a vzory kože, na ktoré vplýva dedičnosť.“

Simonka: „Vedeli ste, že druh vodnej korytnačky má kožovitý pancier, prasačí nos a jedáva iba 2-3 krát za týždeň?“

Mathias: „Zaujímavé je, že hady sa orientujú aj podľa tepla a rozoklaným jazykom zachytávajú pachy z prostredia.“

Magdalénka: „Zaujal ma malý hadík, ktorý žije v piesku. Tento bol ešte mláďatko.“

Sofia: „Mala som tu menovkyňu – leguána Sofiu. Bola veľmi spoločenská a priateľská, nechala sa aj hladkať.“

Nela: „Had anakonda žije takmer stále vo vode, dokonca tam aj spí. Tento druh je ale veľmi agresívny, ťažko si zvyká na manipuláciu.“

Marek: „Niektoré hady majú zakrpatené nohy veľké iba pár milimetrov.“

Nicolas: „Leguány sa zvliekajú z kože tak, ako aj hady.“

Po návšteve vivária sme si ešte pozreli Botanickú záhradu a pobrali sa obohatení o nové poznatky domov.

Mgr. Zuzana Burianová

• TRENČÍN

• „Hurá na výlet!“ - s jasotom odchádzali naši žiaci 1. až 4. ročníka so svojimi triednymi učiteľkami  na vytúžený školský výlet do Trenčína.  Cestou dychtivo sledovali okolitú krajinu: „To je Trenčiansky hrad?“ Vyučujúce trpezlivo odpovedali na všetky zvedavé otázky: „Nie, deti, to je zrúcanina hradu Beckov. V škole si o nej prečítame nejakú povesť. Hrad bol podľa povesti postavený za veľmi zaujímavých okolností...“ Po chvíli: „Kedy tam už budeme?“ prišla odpoveď z reproduktorov v autobuse:  „Detičky, po svojej pravej ruke vidíte z okna siluetu Trenčianskeho hradu. Sme takmer v cieli.“ – to bolo radosti!

Časť výletníkov šla najskôr do Lego centra KreaTivO, kde sa všetci občerstvili pripravenými nápojmi, posilnili sa desiatou z domu a vrhli sa do konštrukčnej práce so stavebnicou Lego: podľa presného postupu museli spoločnými silami v skupinkách zostrojiť zo stavebnice prístroj, ktorý potrebovali na výrobu ozdobných tanierov. Nad úlohou sa zapotila nejedna výletnícka hlavička... „Ale dali sme to!“ Na rotačný prístroj poháňaný elektromotorčekom z batérie deti pripevnili papierové taniere a počas rotovania taniere farebne vyzdobovali fixkami. To bola paráda! Očká im len tak svietili, že si dokázali na niečom, čo sami zostrojili, vyrobiť vlastný suvenír! Po namáhavej práci prišla oddychová prácička – súťaž v postavení obrázka z Lega - podľa predlohy. Veru, niektorí vraveli, že to pre nich oddych ani zďaleka nebol... Odmenou  pre skupinu staviteľov bola hra na detskom ihrisku, keď sa vystriedali s druhou časťou výletníkov, ktorých Lego centrum ešte len čakalo. Na detskom ihrisku vyskúšali svoju fyzickú zdatnosť na „lanovom parku“ prijateľnej výšky, vyšantili sa na hojdačkách, kolotoči a šmykľavke z pirátskej lodi. Po oddychu a nasýtení brušiek sa skupina vybrala preskúmať mesto. Na námestí krátko zapózovali pre spoločnú fotku a s chuťou sa pustili do lahodnej zmrzliny. V batôžkoch niektorých výletníkov už oddychovali nové Lego hračky, ktoré im nedali pokoj, zúfalo sa pýtali von... Unavená skupina drobcov sa vliekla z nohy na nohu späť k autobusu. V autobuse: „Už sme doma? Kedy prídeme domov? Chcem ukázať hračku rodičom...“ Časť detí časom stíchla unaveným spánkom a časť detí strávila cestu hrou a rozhovormi. S poslednými kilometrami deti poďakovali vodičovi za bezpečnú jazdu ohromným potleskom. Ako nám bolo? – pozrite si fotodokumentáciu a posúďte sami.

Deti, všetky pani učiteľky vám ďakujeme, že ste boli celý deň úžasní, poslušní a veríme, že podobnú akciu si o rok zopakujeme!

Za všetkých: vedúca výletu Mgr. Daša Kašparová

• Bodka za životom v našej škole

• Aj tento rok  sa žiaci 8. A a 9. A v dňoch 9. 6 – 11. 6. 2023 zúčastnili koncoročného výletu. Tentokrát sme si za cieľ nášho pobytu vybrali Trenčín a Strážovské vrchy, kde sme spoznávali ďalší kút nášho krásneho Slovenska. Naša cesta sa začala na železničnej stanici v Nitre. Už cesta vlakom bola veselá a zaujímavá. V Trenčíne sme si pozreli mesto, pešiu zónu a aby sme sa niečo dozvedeli aj o histórii mesta Trenčín, pozreli sme si nápis na skale z rímskeho obdobia a Katov dom – trenčianske múzeum. Poobede sme sa autobusom odviezli na Chatu Trubárka v Strážovských vrchoch. Unavení po celodennom chodení, sme ešte zvládli kúpanie, hranie futbalu a večer hry v spoločenskej miestnosti. Na druhý deň sme absolvovali turistický výlet po okolí, naša trasa viedla po stopách bývalej Lesnej  železnice Selec na rozhľadňu Dúbravka,  do  Soblahova,  a na Bindárku. Po výbornom obede na chate sme oddychovali - hrali stolný futbal, šípky, ping – pong, navštívili mini ZOO pri chate a chlapci si zahrali futbal na multifunkčnom ihrisku. Večer nás čakala ešte diskotéka a nočná hra, kde bol víťaz každý. Domov sme odchádzali plní spomienok a zážitkov. Na tento výlet budeme ešte dlho spomínať. Pre 9. A to bola krásna bodka za rokmi strávenými na našej ZŠ.

• Pozvánka

• Vážení rodičia, milí žiaci, priatelia školy,

tento školský rok ubehlo 60. rokov od založenia našej školy.  Preto si pani učiteľky a deti pre vás pripravili slávnostnú akadémiu, na ktorú vás srdečne pozývame dňa 22. júna 2023 o 14. 00 hod v Kultúrnom dome Cabaj-Čápor.

Po ukončení akadémie si budete môcť prezrieť priestory školy a zúčastniť sa   slávnostného otvorenia náučného chodníka v areáli školy.

• Puškinov deň

• 06. 06. 2023 sa niesol v znamení celoslovenskej umeleckej súťaži v prednese diel Alexandra Sergejeviča Puškina. Toto podujatie s názvom Puškinov deň sa každoročne koná pri príležitosti narodenia slávneho ruského básnika v Pribinovej dvorane v Alekšinciach. Všetci sme veľmi pyšní na „ našu “  Terezku Brunaiovú z 8. A triedy, ktorá reprezentovala našu školu a získala krásne 2. miesto. Srdečne blahoželáme!

Mgr. Brigita Kĺbiková

• Deň so starostom

•  Z obecného úradu prišla pozvánka pre žiakov 6. ročníka na Deň so starostom, ktorý sa konal v utorok 06. 06. 2023. Plní očakávania a zvedavosti sme sa vybrali na obecný úrad. Pre niektorých z nás to bolo po prvýkrát, čo sme navštívili obecný úrad. Pán starosta nás privítal vo svojej kancelárii a prezradil nám, čo všetko nás čaká. Zamestnanci OÚ nám umožnili  nahliadnuť do bežného života obecného úradu. Nazreli sme do kancelárií, vyskúšali si rolu občanov na matrike a aj na podateľni. Zažili sme jedinečné rokovanie zasadnutia Žiackeho obecného zastupiteľstva, ktoré bolo pripravené len pre nás. Niektorí si dokonca odskúšali kreslo starostu, hoci bolo veľmi pohodlné, nie každý by chcel byť starostom. Čakala nás aj sladká odmena, domáca bábovka. Odišli sme plní zážitkov a aj s darčekom od pána starostu. Poďakovanie patrí pánovi starostovi, ale i pani Ing. Lucii Mrázikovej, ktorá nás sprevádzala a všetko poukazovala. Taktiež ďakujeme všetkým zamestnancom obecného úradu, ktorí nás zasvätili do svojej práce a zároveň nám umožnili všetko si vyskúšať.  Verte, bol to naozaj nezabudnuteľný zážitok.

Mgr. Martina Pápayová, žiaci VI.A

• MDD

• Medzinárodný deň detí sa v rôznych častiach sveta oslavuje 1. júna ako iniciatíva za práva detí. Aj  na našej škole sme si opäť pripomenuli tento dôležitý deň. Spoločne ho oslavujeme hrami, zábavou, súťažami a tancom. Naši deviataci si pripravovali, vymýšľali a tvorili program pre svojich mladších spolužiakov. Hoci oslava pripadla na piatok, vôbec nám to neprekážalo. Od rána deviataci pripravovali s pracovným zápalom súťažné stanovištia, aby všetko prebehlo tak, ako má. Žiaci sa s pani učiteľkami zhromaždili na ihrisku pred školou, vypočuli si príhovor pani riaditeľky a dostali dôležité informácie k pripraveným súťažiam. Hlavným cieľom bolo získať všetky pripravené písmená, ich spojením zistili miesto s pokladom – sladkou odmenou. Každá trieda musela prejsť všetkými stanovišťami a úspešne splniť úlohy, ak chceli sľúbenú odmenu. Opäť sa potvrdilo, že naše deti sú šikovné, pretože všetci našli svoj poklad.

Po nasadení všetkých síl sme si zaslúžili krátky oddych. Po ňom si deti spolu s deviatakmi mohli zatancovať, zahrať futbal a basketbal, niektorí ukázali svoj talent v kreslení kriedami na chodník. Na záver programu všetkých čakala ešte jedna odmena a to v podobe výborného hot-dogu.  Na takto krásne strávený deň budeme dlho spomínať a už sa tešíme na Medzinárodný deň detí zase o rok.

• Návšteva SND v Bratislave

• Tento rok 1. júna sme nadviazali po „koronovej prestávke“ na peknú tradíciu našej školy a navštívili sme  Slovenské národné divadlo v Bratislave, konkrétne divadelné predstavenie majstra detskej literatúry Ľubomíra Feldeka - Nebojsa. Pre mnohých  žiakov 1. až 5. ročníka to bola prvá návšteva divadla v živote. Všetci žiaci sa veľmi tešili. Vzrušenie bolo vidno na detských tvárach už od rána.

Za odostrenou oponou sme sa stretli s Cisárom a jeho novými šatami, s princeznou na hrášku či so zlou a prefíkanou Strigou macochou. Tá rôznymi výmyslami trápila svoju nevlastnú dcéru Marušku. Odvahou prekypovali viaceré postavy. Samotný Nebojsa, ktorý nevedel, čo je strach. A  ani Maruška sa nebála ísť v januári na jahody, či po fialky. Okrem vynachádzavosti ich časom spojila láska, ktorá prekonávala aj tie najtemnejšie hory. Najskôr sa musel Nebojsa vydať z domu, aby zistil, čo to vlastne ten strach je a na čo je dobrý. Naučiť sa ho to podujalo dvanásť mesiačikov. Mesiačik Január - rozprávkar si pre nás pripravil svoju káru príbehov, ktoré prekypovali dobrodružstvom, prekážkami, no tiež radosťou a aj dobrým koncom. Všetky deti sa aktívne zapájali a našepkávali Nebojsovi, ako sa má rozhodnúť.

Každé dieťa dostalo po skončení predstavenia darček od SND a nám sa podarilo odfotiť s hercami Janou Kovalčíkovou a Richardom Autnerom.

Po krátkom, ale osviežujúcom oddychu pri Auparku, sme sa cez nábrežie Dunaja presunuli do Slovenského národného múzea, kde sa deti počas prehliadky muzeálnych priestorov dozvedeli veľa zaujímavých informácii.

1. jún 2023 sa nám veľmi vydaril, budeme naň spomínať a už teraz sa všetci tešíme na ďalšie divadelné predstavenia a návštevu nášho hlavného mesta .

• Škola v prírode 22. – 26. 05. 2023

V deň odchodu sme boli plní emócií, čo nás čaká v škole v prírode, keďže pre niektorých to bolo po prvýkrát. Rozlúčili sme sa, zamávali rodičom a vybrali sa na cestu plnú zážitkov. Škola v prírode sa konala na Donovaloch. Penzión Donly sa stal na päť dní našim domovom. Bývali sme na druhom a treťom poschodí v dvoj- až šesť-posteľových izbách. Stravu sme mali 5-krát denne, ktorá bola ako od mamičky. Počas pobytu, od 22. mája do 26. mája, sme zvládli turistickú vychádzku do blízkeho okolia. Previezli sa na vláčiku po Donovaloch, navštívili rozprávkové Habakuky. Ani športová a zábavná činnosť nezostali bokom. Ráno sme začínali veselou rozcvičkou. Multifunkčné ihrisko lákalo k futbalu a rôznym športovým hrám. Dievčence zase zlákali loptové hry, skákanie na gume, ale naučili sa aj viť vence z púpav. Vo štvrtok nás čakal záverečný program, veľká Talent show. Prekvapenie večera neboli len súťažiaci, ale aj samotná porota. Vytancovali sme sa na diskotéke. Žiakov druhého stupňa čakal ešte večerný program, chodbovica, ktorého program je tajomstvom 😊. V piatok sa nám  veru nechcelo baliť kufre domov. Cestou domov sme sa ešte zastavili v kúpeľoch Korytnica, kde sme mohli ochutnať vodu z prameňov. Plní zážitkov sme sa vrátili domov, kde nás už vítali naši rodičia.

Ďakujem všetkým a o rok expedícia pokračuje. 😊

Mgr, Martina Pápayová, vedúca ŠvP

• Upozornenie

• Vážení rodičia, milí žiaci a ostatní návštevníci školy a školského areálu,

od 23.05. 2023 (od utorka) budú prebiehať stavebné úpravy na parkovisku pred areálom školy. Žiadame vás, aby ste dočasne neparkovali na tomto parkovisku, nakoľko hrozí riziko poškodenia automobilu, úrazu, resp. svojim automobilom môžete znemožniť prístup stavebnej technike. Zároveň prosíme vás a vaše deti o zvýšenú opatrnosť počas pohybu po Ulici Jána Domastu, kým nebude výstavba parkoviska ukončená.

Za pochopenie a spoluprácu veľmi pekne ďakujeme.

vedenie školy

• Rovesnícke vzdelávanie

•    Deti učia deti. Myslíte si, že to nemôže fungovať? Môže. A nielen pri rôznych hrách, na detskom ihrisku alebo pri športe, ale aj priamo v škole. V  každom prípade je to jedna z  foriem rozvoja kompetencií mladých ľudí, v  rámci ktorej využívajú svoje zručnosti a vedomosti pri riešení problémov v konkrétnych situáciách, osvojujú si a zdokonaľujú prácu v tíme, ako riešiť konflikty v tíme a podobne.

Dnes si to na našej škole vyskúšali deviataci. Ich tímová práca trochu zlyhala pri príprave triedy na rovesnícke vzdelávanie, ale vyzdvihujem spoluprácu dievčat Barborky Kováčovej, Ely Pečimúthovej a Katky Nedeľkovej, ktoré si pod vedením pani učiteľky Pokornej pripravili prednášku s PowerPointovou prezentáciou o mikroregióne Nitrava, ktorý vznikol pripojením viacerých  obcí (Bánov, Černík, Jatov, ...)  k mikroregiónu Cedron (územie katastrov 7 obcí Cabaj – Čápor, Mojmírovce, Poľný Kesov, Rastislavice, Svätoplukovo, Štefanovičová, Veľká Dolina). Tretiakom a štvrtákom priblížili architektonické a kultúrne pamiatky, prírodné zvláštnosti (vzácny platan, parky,  artészke studne, ...) a regionálne produkty Nitravy. Oceňujem najmä ich snahu zapájať mladších žiakov do vzdelávania, prebudiť ich záujem a aktivitu.

Pevne verím, že rovesnícke vzdelávanie sa bude na našej škole stále častejšie realizovať a stane sa inovatívnou súčasťou vyučovacieho procesu. Na záver sa chcem poďakovať trojici dievčat z IX.A triedy a pani učiteľke Pokornej.

18. máj 2023, koordinátor Zelenej školy Sintia Hricová

• Aktivity z akčného environmentálneho plánu

S teplejším počasím rastie počet odučených hodín v školskej záhrade. Postupujeme aj s renováciou vyvýšených záhonov, hmyzích hotelov a prípravou náučného chodníka, ktorý plánujeme slávnostne otvoriť po škole v prírode.

Sintia Hricová

• Školské majstrovstvá okresu Nitra ZŠ v atletike

V symbolický dátum 05. 05. 2023 sa naše družstvo atlétov zúčastnilo najväčšej atletickej súťaže základných škôl - Školské majstrovstvá okresu Nitra ZŠ v atletike. Súťažiacich bolo veľa, ale naši atléti so svojimi výkonmi nezaostávali za ostatnými. Po príprave v škole (v podmienkach aké máme) sme súťažili v disciplínach vrh guľou, hod kriketovou loptičkou, skok do diaľky, v bežeckých disciplínach 60 m, 800 m, štafeta 4 x 60 m. Družstvo tvorilo 11 žiakov. Z V. A Hana Pútniká, zo VI. A Ivana Benčíková, z VIII. A  Adam Benčík, Tereza Brunaiová, Jakub Kompas, Radka Molnárová, Peter Polakovič a z IX. A Zuzana Iglárová, Barbora Kováčová, Lukáš Teľuch, Samuel Vágai. Všetci podali svoje najlepšie výkony. Sme hrdí na všetkých, a predovšetkým, na našich troch najlepšie umiestnených športovcov. Lukáš Teľuch sa v disciplíne hod kriketovou loptičkou umiestnil na 7. mieste zo 40 žiakov, Adam Benčík sa v disciplíne skok do diaľky umiestnil na 10. mieste zo 44 žiakov, Barbora Kováčová sa v disciplíne vrh guľou umiestnila na 10. mieste z 23 žiačok. Ďakujeme všetkým súťažiacim za reprezentáciu školy. Ďakujeme aj sponzorovi, ktorý žiakov podporil a okrem cestovného zabezpečil aj sladkú odmenu.

Mgr. Martina Pápayová

• 10. máj Svetový deň Pohybom ku zdraviu

• Svetový deň – Pohybom k zdraviu bol vyhlásený Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO) v roku 2002 a oslavuje sa od roku 2003. Poukazuje na riziká fyzickej pasivity, na problém pohodlného sedavého spôsobu života a z toho plynúceho vzrastajúceho počtu chronických ochorení spôsobených nedostatkom pohybu.

Cieľom tohto dňa je zvýšenie verejného povedomia o zdravom životnom štýle založenom na dostatku primeraných pohybových aktivít.

Aké cvičenie je najvhodnejšie:

Pre väčšinu zdravých ľudí sa odporúča rýchla chôdza, turistika, džoging, bicyklovanie, plávanie, korčuľovanie na kolieskových korčuliach, skákanie so švihadlom a pod. aspoň polhodinu denne.

Aj my sme si tento deň pripomenuli. Cez veľkú prestávku sme si na ihriskách zahrali rôzne športové hry, a tak sme zažili radosť  z pohybu a športu.

Mgr. Martina Pápayová, kolektív VI.A

• Biblia očami detí a mládeže

• Súčasťou Biblickej olympiády je aj jej výtvarná časť pod názvom Biblia očami detí a mládeže. Z vybraných kníh Svätého písma na aktuálny školský rok si žiaci vyberú nejakú udalosť, ktorú následne výtvarne spracujú. Aj tento školský rok sme sa zapojili a vo veľkej konkurencii získala Terezka Brunaiová  z VIII. A cenu poroty.

Srdečne jej blahoželáme a ďakujeme za reprezentáciu.

Mgr. Daniela Hodásová

• Školský pohár SFZ - futbal žiakov

• 28.04.2023 sa žiaci zúčastnili okresného základného kola vo futbale žiakov ZŠ. Po dlhšej prestávke sme sa mohli opäť zapojiť do športovej súťaže. Po tréningu, ktorý nám neustále sťažoval dážď, sme sa s veľkým elánom vybrali zabojovať a preveriť si naše sily. V silnej konkurencii sme sa nedali zahanbiť a chlapci hrali najlepšie ako vedeli. Konkurencia bola veľká a zápasy ťažké. Chlapci získali skúsenosti do budúceho roka. Poďakovanie patrí zo VII.A Matúšovi Bašťovanskému, Petrovi Čavojskému, Lukášovi Domanovi, Nicolasovi Nóglimu, Kevinovi Pavlíkovi, zo VI.A Samuelovi Datjovi, Tadeášovi Švedovi, Patrikovi Tvrdoňovi, z V. A Oskarovi Stojkovi a z V.B Markusovi Stojkovi. Ďakujeme aj sponzorovi, ktorý chlapcov podporil a okrem cestovného zabezpečil aj chutnú odmenu.